Logo for grundejerforeningen SMÅFOLKSVEJ

Sti Julianehåb/Gl. Skinnevej

Februar 2020

Tønder Kommune godkendte projektet i november 2019. Sagen ligger nu til endelig godkendelse i Fredningsnævnet.

Sep 2019

Der er fremsendt ansøgning på etablering af ”sti” med 2 stk. klaplåger eller åbninger i pigtrådshegnet på Julianehåb (vest) og på Gl. Skinnevej, hvor der før lå et vandværk (Matrikel 712).

Ansøgningen er sendt både til Fredningsnævnet og Tønder Kommune. Lige nu ligger sagen i Tønder Kommune, da Fredningsnævnet ikke kan behandle sagen, før Tønder Kommune har givet grønt lys.

April 2019

På Generalforsamlingen kom der et forslag på at genetablere stien fra Julianehåb til Gl. Skinnevej. Forslaget blev vedtaget.

Der skal monteres klaplåger eller andet i hegnet for at komme ind på stien og samtidig sikre, at kreaturerne ikke løber ud, dette skal vi have fredningsnævnets godkendelse til. Bestyrelsen tager kontakt, og hvis vi får tilladelse, går vi videre med udførelsen af arbejdet.