Cykel- og vandreruter

Panoramaruten – 31 km

Cykelruten Panoramaruten også  kaldet "Kommandøren og kaskelotten" er for dig, der vil opleve det smukkeste af Rømø. Det er steder, der ikke kan ses fra bilvinduet.

Hop på cyklen og kør ad hyggelige cykelstier gennem klitlandskaber, ud til uimodståelige udsigter og til oplevelser for hele familien. Ruten kan findes på flg. link http://vestkystruten.dk/da/cykelruter/panorama/roemoe/

Vandreruter

Rømø har tre afmærkede vandreruter - én i hver af de tre plantager: Tvismark, Kirkeby og Vråby. Turene gennem Tvismark Plantage og Kirkeby Plantage byder på det mest varierede landskab, hvor der også vandres i det åbne landskab med vide horisonter. Alle ture er rundture på 2-4 km afmærket med gule farver, men i Kirkeby Plantage er der også mulighed for en kortere rundtur på knap 2 km afmærket med røde farver. Vandreturene kan altså klares på 15-60 min. De tager alle udgangspunkt i forskellige p-pladser. Se kort nedenfor.

Grundejerforeningen Småfolksvej